Przy wsparciu finansowym Wojewody Podlaskiego prowadziliśmy Punkt Informacyjny na Dworcu PKP w Białymstoku (ul. Kolejowa 9) skierowany do obywateli Ukrainy. Punkt decyzją wojewody został zamknięty na początku 2024 roku.
W czasie trwania projektu udzieliliśmy wsparcia tysiącom obywateli Ukrainy. Dziś z pomocy można skorzystać przy ul. Kolejowej 26A.
W ramach punktu prowadzona jest całodobowa infolinia – pod numerem telefonu 603660052.
W punkcie były realizowane zadania:
- Udzielanie wszelkich niezbędnych informacji obywatelom Ukrainy zgłaszającym się do Punktu Informacyjnego w języku ukraińskim lub rosyjskim, dotyczących ich praw i obowiązków na terenie Polski oraz legalności pobytu, spraw paszportowych i konsularnych, zasad przekraczania granicy itp.
- Kierowanie obywateli Ukrainy do odpowiednich urzędów, instytucji, placówek w celu załatwienia bieżących spraw np. PESEL, MOPR, urzędy pracy, placówki medyczne, placówki oświatowe – przekazywanie adresów, linków itp.
- Udzielanie informacji i pomocy obywatelom Ukrainy w przemieszczaniu się do innych miejscowości na terenie Polski oraz zagranicą – pomoc w wyszukiwanie połączeń, zakup biletów.
- Kierowanie obywateli Ukrainy do miejsc zakwaterowania.
- Prowadzenie poczekalni.
- Zapewnienie podstawowych materiałów opatrunkowych i leków.
- Wsparcie rzeczowe i materialne zgłaszających się po pomoc Obywateli Ukrainy.
- Pomoc prawna.
- Całodobowa możliwość korzystania z poczekalni.
Materiał w TVP:
https://bialystok.tvp.pl/62843787/pomoc-ukraincom
Zadanie publiczne pt. „Prowadzenie Punktu Informacyjnego na Dworcu PKP skierowanego do obywateli Ukrainy” finansowane ze środków budżetu państwa w ramach umowy zawartej z Wojewodą Podlaskim.